سوپر فودهای فصل جدید چندتا هستند؟


امروز آغاز اولین هفته پس از اعتدال پاییزی و ماه برداشت خیره کننده است، که نشانه آغاز پاییز واقعی است.

همانطور که به روزهای کوتاهتر و سردتر پیش رو می اندیشیم، ذهن ما به تقویت سلامت و ایمنی بدن، آماده برای زمستان معطوف می شود. پزشکان قبلاً هشدار داده‌اند که ممکن است یک مورد جدی با سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی، بدتر از حد معمول داشته باشیم – و چه کسی می‌داند چه اتفاقی برای کووید خواهد افتاد.

هر سال در مورد جدیدترین “ابر غذاها” می شنویم که وعده داده شده است سلامتی ما را دوباره شارژ کند – اما آنها چند “فوق العاده” هستند؟

مایا اوکلی (Maya Oakley) متخصص تغذیه می‌گوید پشت ادعاهایی که درباره این غذاهای غنی از مواد مغذی مطرح می‌شود، اغلب حقیقت وجود دارد. او می گوید: «اما شما همچنین باید بپرسید که دریافت آن چقدر آسان است و چقدر گران است؟»

“هیچ غذایی جایگزین یک رژیم غذایی متنوع و سالم یا راه حلی سریع برای یک رژیم غذایی بد نیست. اما ایجاد تغییرات کوچک، استفاده از برخی غذاهای مغذی که با دقت انتخاب شده اند، می تواند واقعاً سلامت شما را تغییر دهد. در اینجا مایا قدردان پنج غذای فوق العاده گذشته است…

تعادل هورمونی استفاده از آرد NUH

مایا اوکلی، متخصص تغذیه، پنج مورد از جدیدترین سوپر غذاها را محکوم می کند، زیرا پزشکان هشدار می دهند که سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی می تواند در زمستان امسال بدتر از حد معمول باشد (تصویر فایل)

بازار جایگزین‌های آرد گندم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد: احتمالا چاودار، املا و جو را امتحان کرده‌اید – اما آرد گرمی چطور؟ از نخود آسیاب شده تهیه می شود – که در حالت کامل از وضعیت فوق العاده غذایی نیز برخوردار است.

آرد گرم پروتئین تقریباً از هر آرد دیگری، سه برابر فیبر بیشتر از آرد گندم و نیمی از کربوهیدرات دارد – مطالعات نشان داده است که باعث افزایش کمتری در قند خون بعد از غذا می شود.

علاوه بر این، دارای مشخصات معدنی شگفت انگیزی است: محتوای بالای آهن و ویتامین های گروه B، به علاوه عناصر کمیاب حیاتی که تقریباً در آرد مدرن و فرآوری شده وجود ندارد – منیزیم، مس، روی، منگنز و فسفر. فقط یک فنجان آرد (92 گرم) مقدار توصیه شده عسل برای کل روز و تقریباً نیمی از روی را فراهم می کند که هر دو مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد سلول های ایمنی هستند.

آرد گرم را در فروشگاه های هند و همچنین در Tesco، Sainsbury’s، Asda، Waitrose و Morrisons به راحتی می توان یافت.

حکم متخصص تغذیه: نخود منبع عالی فیبر است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، چاقی و دیابت را کاهش می دهد. آرد گرم بدون گلوتن است و دارای سطوح خوبی از ویتامین B6 است که برای تعادل هورمونی و سلامت سیستم عصبی عالی است.

ریز آسیاب شده است، بنابراین برای پخت بسیار غلیظ است. با آرد دیگه مثل اسپلد مخلوطش میکنم ولی برای نان های مسطح خوبه.5/5

شکلات پر کننده چاکت را عوض کنید

خاطرات بد از این جایگزین شکلات کلاسیک دهه 1970؟ اکنون به دلیل شکر اضافه شده کمتر طعم آن بسیار بهتر است.

خرنوب، ساخته شده از غلاف های شیرین طبیعی درخت خرنوب، سرشار از فیبر است و – برخلاف شکلات – فاقد کافئین یا مواد شیمیایی است که باعث سردرد می شود.

مایا به تحقیقاتی اشاره می کند که نشان می دهد لوبیا ملخ تولید گرلین، هورمون گرسنگی را کاهش می دهد، بنابراین به طور بالقوه برای کاهش وزن مفید است.

دو برابر کاکائو کلسیم دارد، فاقد گلوتن است و حاوی ویتامین های A و B است که برای سلامت پوست و چشم مفید است و همچنین مجموعه مناسبی از مواد معدنی مهم مانند منگنز، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم – به علاوه روی و مس که برای سیستم ایمنی بسیار حیاتی هستند. مطالعات نشان می دهد که لوبیا ملخ می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، احتمالاً به دلیل فیبر و پلی فنول های قوی موجود در آن.

می توانید پودر یا چیپس لوبیا ملخ را از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی بخرید یا میله های خرنوب، توت و چیا ناین را امتحان کنید (tesco.com، 2.25 پوند برای چهار نفر). شربت اصلی افرا و خرنوب کلارکز با 72 درصد خرنوب (1.98 پوند برای 180 میلی لیتر، asda.com)؛ یا فندق و خرنوب اسپرید Natural World (5.49 پوند، ocado.com)، که هشت برابر کمتر از خمیر فندق شکلاتی مورد علاقه شما قند دارد.

حکم متخصص تغذیه: “رجی مانند شکلات قند خون شما را افزایش نمی دهد، به همین دلیل است که شکلات دیابتی اغلب حاوی آن است. مطالعات نشان می دهد که تولید گرلین، هورمون گرسنگی را کاهش می دهد، بنابراین به طور بالقوه برای کاهش وزن مفید است. همچنین منبع خوبی از تانن ها، فیبرهای نامحلول است که سیستم گوارشی را تمیز می کند و باکتری های روده ما را تغذیه می کند. 4/5

زندگی طولانی تر با افقی های دریا

ژاپنی ها بیش از هر ملت دیگری جلبک دریایی می خورند، حدود 5 گرم در روز و جزو سالم ترین و طولانی ترین زندگی در جهان هستند. یک تصادف؟ شاید نه.

بررسی 100 مطالعه نشان داده است که جلبک ها می توانند فشار خون و کلسترول را کاهش دهند و سلامت قلب را بهبود بخشند.

مایا گفت جلبک دریایی بسیار غنی از فیبر نامحلول است که برای سلامت روده بسیار عالی است و کمی کمک می کند (تصویر فایل)

هر گونه مشخصات غذایی کمی متفاوت دارد (کامبو، جلبک دریایی که برای تهیه سوپ میسو استفاده می شود، حاوی بیشترین ید است؛ نوری، جلبک دریایی قرمزی که برای بسته بندی سوشی استفاده می شود، ویتامین B12 بالایی دارد). اما همه آنها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، در حالی که کالری و چربی کمی دارند.

جلبک دریایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است: A، C، E و K (برای لخته شدن خون) به علاوه مواد معدنی حیاتی، کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین ید که برای مغز مفید است. محتوای فیبر بالای آن همچنین باکتری های روده ما را تغذیه می کند، بنابراین جلبک دریایی می تواند به طور قابل توجهی سلامت ایمنی و هضم را تقویت کند.

Waitrose گزارش می دهد که فروش جلبک دریایی از سال 2018 تا 71 درصد افزایش یافته است. این جلبک دریایی aonori را در یک وان (3 پوند، Waitrose.com) و Clearspring Green Nori Sprinkle (1.99 پوند) برای رشته فرنگی یا سالاد، و همچنین کیسه های دول را ذخیره می کند. 3 پوند). Sainsbury’s، Waitrose، Tesco، Asda، Ocado و Morrisons ورقه های نوری را برای سوشی می فروشند.

حکم متخصص تغذیه: جلبک دریایی افزودنی عجیب و غریب جدیدی به رژیم غذایی ما نیست – اجداد ما مقدار زیادی از این سبزی دریایی مغذی و فراوان را می‌خوردند که سال‌ها از مد افتاده است.

این ماده سرشار از فیبر نامحلول است که برای سلامت روده بسیار عالی است. کمی نیز راه طولانی است – یک مشت کوچک در روز کافی است. آن را روی سالادهایتان بپاشید، به جای نمک، سیب زمینی سرخ کرده یا رشته فرنگی را اضافه کنید تا این طعم غنی از اومامی به دست آید، یا نوارهای نوری را به سوپ اضافه کنید.5/5

نان محافظت تغذیه ای را ارائه می دهد

جک فروت و نان میوه های سبز ترد و بزرگ از خانواده توت هستند. آنها در هیچ مسابقه زیبایی برنده نخواهند شد، اما پروتئین و فیبر بالایی دارند. آنها همچنین فاقد گلوتن، سرشار از مواد مغذی گیاهی و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن و کلسیم هستند و سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی هستند.

طبق دستورالعمل، بزرگسالان به 40 میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند. کمک به ایجاد دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری ها حیاتی است زیرا باعث افزایش تولید گلبول های سفید خون توسط سیستم ایمنی می شود و همچنین از این سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند.

مایا می گوید که میوه نان دارای محتوای فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیب زمینی است. عکس: جک فروت

میوه نان یک غذای اصلی در بخش‌هایی از آسیای جنوب شرقی و جزایر اقیانوس آرام است و گوشت نشاسته‌ای آن (که در هنگام پختن بافت و بوی نان دارد، از این رو نامش را می‌دهند) طعمی شبیه مخلوط شاه بلوط / سیب‌زمینی دارد.

برای تهیه خورش و کاری پخته یا آب پز می شود و همچنین می توان آن را خشک و آسیاب کرد تا آرد مغذی درست شود که به گفته محققان آسیاب کردن آن راحت تر از آرد گندم است.

نان کنسرو شده و جک فروت به طور گسترده در دسترس هستند: سوپرمارکت هایی مانند Tesco و همچنین Amazon، eBay و tropicalsunfoods.com را امتحان کنید.

حکم متخصص تغذیه: نان دارای مقادیر مشابهی مانند سیب زمینی ویتامین C است (220 گرم 100 درصد ویتامین C روزانه شما را تامین می کند). با این حال، محتوای بسیار بالاتری از فیبر (4.9 گرم در هر 100 گرم در مقایسه با 2 گرم برای سیب زمینی)، پروتئین و سایر عناصر کمیاب مانند آنتی اکسیدان ها دارد که برای ایمنی مفید هستند.

بسیاری از ما فیبر کافی (30 گرم در روز) نمی خوریم تا باکتری های روده خود را متنوع و سالم نگه داریم. مواد معدنی موجود در میوه نان و جک فروت آنها را برای تنظیم فشار خون و عملکرد قلب مفید می کند.3/5

گیلاس ACEROLATE یک تزریق ویتامین است

مایا گفت یک فنجان گیلاس آسرولا از نظر ویتامین C معادل 16 پرتقال است (تصویر فایل)

این میوه های تارت اصلاً گیلاس نیستند، بلکه در واقع میوه های استوایی هستند. آنها همچنین یکی از غنی ترین منابع طبیعی ویتامین C هستند و توسط محققان در مجله علوم و فناوری غذایی به عنوان یک “ابرمیوه عملکردی استفاده نشده” توصیف شده است.

آنها به اندازه هویج ویتامین A، به علاوه ویتامین های B، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و آهن دارند.

گیلاس آسرولا همچنین دارای مواد شیمیایی گیاهی بسیار بالایی است که با بیماری هایی مانند آنتوسیانین مبارزه می کند، ماده مغذی گیاهی موجود در میوه های تیره رنگ که زغال اخته را برای ما بسیار مفید می کند.

یافتن آن به عنوان میوه تازه در بریتانیا سخت است، اما آنها در آب میوه هایی مانند گیلاس Innocent’s و شات آسرولا (4 پوند برای سه، sainsburys.co.uk) و شات کفیر Biotiful (waitrose.com، 2 پوند برای چهار) عرضه می شوند.

همچنین می توانید آنها را به صورت پودر در Verival’s Orange و Acerola Granola (2 پوند، sainsburys.co.uk) برای افزودن به اسموتی ها پیدا کنید.

حکم متخصص تغذیه: یکی از آنتی اکسیدان های مورد علاقه ما آنتوسیانین است. آنها التهاب و خطر بیماری های مزمن مرتبط با التهاب و پیری مانند بیماری آلزایمر و آرتریت را کاهش می دهند.

یک فنجان (98 گرم) از آنها از نظر ویتامین C معادل 16 پرتقال است که مهمترین ماده مغذی برای تولید کلاژن است و می تواند ظاهر سلولیت را بهبود بخشد و از سلامت مفاصل حمایت کند.

آسرولا به عنوان پودر مفیدتر از نوشیدنی است زیرا ویتامین C به شکل مایع بسیار ناپایدار است.4/5


https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir