علائم Omicron: 5 راه برای افزایش ایمنی در برابر کووید و سایر بیماری ها

[ad_1]

نسخه Omicron که در اوایل دسامبر وارد بریتانیا شد، نشان داد که موارد کووید در سراسر جهان گسترش یافته است. این تا حد زیادی به دلیل این واقعیت است که تصور می شود بسیار قابل حمل تر از سویه های قبلی است، با بار ویروسی بسیار بالاتر در افراد مبتلا به Omicron.

اخیراً، دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی ایالات متحده به مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «Omicron، با درجه استثنایی و بی‌سابقه‌ای از اثربخشی انتقال، در نهایت تقریباً توسط هر کسی پیدا خواهد شد.

در حالی که جلوگیری از این گزینه قابل انتقال ممکن است چالشی دلهره آور به نظر برسد، کارشناسان بهداشتی از سراسر صنعت با Express.co.uk صحبت کردند تا بینش خود را در مورد برخی از بهترین راه ها برای سالم ماندن در حالی که Omicron گسترده است به اشتراک بگذارند.

دکتر ریچارد داود، پزشک بیماری‌های گرمسیری و سفر از کلینیک خیابان فلیت در لندن، به Express.co.uk گفت: دوزهای واکسن محافظت کافی را ایجاد نمی‌کنند.

“اکنون موثرترین اقدامی که هر کسی می تواند برای اجتناب از omicron دنبال کند، استفاده از گزینه سوم دوز در اولین فرصت است.

با این حال، حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشید، برخی اقدامات اضافی وجود دارد که می تواند سلامت و ایمنی کلی شما را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: چربی احشایی: میوه ای که نشان داده است اشتها را سرکوب می کند و چربی را آب می کند.

دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها را دنبال کنید

اگرچه دو سال پس از همه‌گیری، شاید بدیهی به نظر برسد که اکنون دست‌های خود را بشویید و در صورت امکان فاصله اجتماعی را رعایت کنید، اما اینها بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

دکتر داود گفت: اقدامات معمولی که همه ما در مورد آنها می دانیم احتمالاً بسیار محافظت کننده تر و مناسب تر از قبل هستند، به ویژه شستن دست ها.

و نه تنها کووید می تواند از شستن دست ها جلوگیری کند. NHS می‌گوید: «شستن دست‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری‌هایی مانند مسمومیت غذایی و آنفولانزا است.

پوشیدن ماسک صورت

استفاده از ماسک در شرایط خاصی در سراسر جهان اجباری شده است.

دکتر داود به Express.co.uk گفت که پوشیدن ماسک صورت یکی از مهمترین چیزها در مبارزه با کووید است.

او گفت: “به جای پوشیدن فقط یک پارچه صورت یا حتی یک ماسک جراحی، من قطعا پوشیدن ماسک با فیلتراسیون بالا (FFP3) را در موقعیت های پرخطر در نظر می گیرم – به ویژه، به عنوان مثال، در هنگام سفر با هواپیما، در حال حاضر، زمانی که الزام تست قبل از سفر حذف شده است.

در واقع، به گفته دکتر آلن گرین، دانشمند و حافظ محیط زیست: “ماسک های بافته شده صورت و “ماسک های مد” حداقل محافظت را ارائه می دهند.

با این حال، در حالی که ماسک های استاندارد یکبار مصرف “محافظت بهتری ارائه می دهند”، او گفت که آنها باعث ایجاد “بحران زیست محیطی بزرگ” می شوند.

در عوض، او استفاده از چیزی مانند پوشش صورت Silver Life را توصیه می کند، ماسکی که توسط دانشمندان ساخته شده از فناوری بافندگی سه بعدی بر پایه نقره ساخته شده است و “منطبق با توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای استفاده در برابر همه گیری میکروبی فعلی است.”

این ماسک برای 100 بار شستشو قابل استفاده مجدد است و از 36 درصد مواد بازیافتی ساخته شده است.

دکتر گرین ادامه داد: «اگرچه قوانین به طور مکرر تغییر می‌کنند، اما از ابتدای ژانویه، پوشش چهره در اکثر مکان‌های عمومی سرپوشیده و وسایل نقلیه عمومی، از جمله تاکسی‌ها، طبق قانون الزامی است. پوشاندن صورت در مناطق مهمان نوازی که غذا و نوشیدنی مصرف می شود (مانند میخانه ها، کافه ها و رستوران ها) یا در حین ورزش (مانند سالن های ورزشی)، از جمله رقص (مانند کلوپ های شبانه) مورد نیاز نیست.

با این حال، حتی اگر ماسک توسط قانون الزامی نباشد، او استفاده از آن را در محیط های خاص توصیه می کند.

دکتر گرین گفت: «با این حال، باید همچنان در فضاهای شلوغ و بسته که بتوانید با افراد دیگری که معمولاً ملاقات نمی‌کنید در تماس باشید، از ماسک استفاده کنید.

از دست ندهید
کووید: یک فعالیت شگفت انگیز که خطر بالایی دارد [REVEALED]دیابت: گیاهی که سطح قند خون را تا 29 درصد کاهش می دهد. [REPORT]نحوه خوابیدن: عادت معمول دوش گرفتن که باید آن را در شب متوقف کنید [INSIGHT]

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید

داشتن سیستم ایمنی قوی و سالم برای مبارزه با انواع میکروب ها و باکتری ها، نه فقط ویروس کرونا، حیاتی است.

با این حال، اگر با ویروس تماس بگیرید، سیستم ایمنی شما نقش بزرگی در مبارزه با ویروس ایفا می کند.

به همین دلیل است که نائومی نیومن بینار، متخصص تغذیه می‌گوید بسته‌بندی میوه‌ها و سبزیجات به دلیل تعداد زیاد ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است.

دکتر نائومی گفت: «تحقیقات نشان داده است افرادی که میوه‌ها و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند عملکرد ایمنی بهتری دارند.

“یک مطالعه در آلمان نشان داد که کارکنان بهداشتی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کردند، 20 درصد کمتر در طول مطالعه سرما خورده بودند.

یک مزیت اضافه این است که میوه ها و سبزیجات نیز برای پوست و سلامت کلی شما عالی هستند.

گیاهان و ادویه جات نیز می توانند نقش کلیدی در بهبود سلامت داشته باشند.

سباستین پل، گیاه شناس و بنیانگذار Herbalreality.com، به Express.co.uk گفت: “گیاهان و ادویه ها از زمان های قدیم در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند و ادویه های گرم کننده مانند زنجبیل، میخک و دارچین برای حفظ سلامتی شما در طول زمستان عالی هستند.

بدن خود را بیشتر حرکت دهید

راه دیگر برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن بر روی تمام سیلندرها این است که ورزش را در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید.

چه در حال دویدن باشید و چه فقط از پیاده روی سریع لذت می برید، NHS به بزرگسالان بین 19 تا 64 سال توصیه می کند که «هر روز مقداری فعالیت بدنی انجام دهند».

ربکا کانوی، متخصص پیلاتس و صاحب کینتیک پیلاتس، به Express.co.uk گفت: “انتخاب سبک زندگی، رژیم غذایی، خواب، سلامت روان و ورزش، همه جنبه های ایجاد و حفظ سلامتی هستند.

ارتباط قوی بین سبک زندگی سالم و سیستم ایمنی قوی وجود دارد و برای حفظ یک سیستم ایمنی قوی، باید بر سلامت کلی تمرکز کنید.

اگرچه راه های بی شماری برای خوش اندام ماندن وجود دارد، خانم کانوی خاطرنشان می کند که پیلاتس یک گزینه عالی برای “همه” است و تمرین را می توان با سطوح فردی تناسب اندام، آسیب دیدگی یا مشکلات بدنی تنظیم کرد.

وی افزود: این یک روش ورزشی است که در تقویت قدرت، انعطاف پذیری و استقامت موثر است.

سعی کنید استرس را کاهش دهید

سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی مهم است، به همین دلیل است که لیبی لیمون، متخصص تغذیه و معلم یوگا، به مردم توصیه می کند که مدتی را صرف تمرکز بر کاهش استرس کنند.

او گفت: «تا الان سال پر استرسی بوده است و همه نسبت به آخرین تحولات کمی نگران هستند. توانایی ما برای مقابله، بسیاری از ما را در یک وضعیت استرس مزمن با تمایل به اضطراب، خواب ضعیف و احساس بار اضافی قرار می دهد.

بنابراین، وقتی فشار داده شود، می تواند به علائم فیزیکی تبدیل شود یا شما را بیمار کند.

وقت گذاشتن برای گنجاندن برخی از تکنیک‌های کاهش استرس در برنامه روزانه‌تان، مانند تنفس دقیق، پیاده‌روی یا یوگا، می‌تواند به شما کمک کند به‌جای اینکه خود را به مرز فرسودگی بکشید، به‌طور مؤثرتری خاموش شوید.

به گفته خانم لیمون، برخی مکمل‌ها مانند آشواگاندا وجود دارد که می‌تواند به آرامش ذهن کمک کند، “با حمایت از غدد فوق کلیوی و متعادل کردن هورمون استرس کورتیزول، به بدن ما کمک می‌کند تعادل را بازیابی کند.”

منبع نشریه: دیلی اکسپرس



[ad_2]

https://20khababr.ir
https://afkharebartar.ir
https://akhabarebartar.ir
https://andnews.ir
https://avatefepak.ir
https://baranmajale.ir
https://behtaringam.ir
https://daltek.ir
https://elmitarin.ir
https://fardayeashena.ir
https://forbos.ir
https://foxirani.ir
https://gisoon.ir
https://hodhodirani.ir
https://iranisard.ir
https://kahkashani.ir
https://lasttimes.ir
https://lilaki.ir
https://livejame.ir
https://magirani.ir
https://majaleiranian.ir
https://mervina.ir
https://mineralnews.ir
https://modirezard.ir
https://momon.ir
https://moniseh.ir
https://nationaliran.ir
https://netcrafti.ir
https://news-single.ir
https://newsexpress.ir
https://newslife.ir
https://newsspot.ir
https://newsteen.ir
https://nikmag.ir
https://officemag.ir
https://okaziyon.ir
https://one-news.ir
https://pandamag.ir
https://parsroids.ir
https://patris-fun.ir
https://senatornews.ir
https://seratmag.ir
https://sibala.ir
https://sohanian.ir
https://sosokan.ir
https://tazekhabari.ir
https://technoirani.ir
https://timesirani.ir
https://yamorani.ir
https://yandexkhabari.ir
https://abdoosnews.ir
https://zehnenoandinsh.ir
https://abestanews.ir
https://abtinnews.ir
https://akhbarebartaaar.ir
https://akhbaremaaaa.ir
https://akhbareshomaaa.ir
https://akhshijnews.ir
https://atrinnews.ir
https://atroticnews.ir
https://atshnews.ir
https://bashariatemrooz.ir
https://dastesalamatt.ir
https://dostemansalam.ir
https://elementorsite.ir
https://emrooztafahom.ir
https://ensanedirooooooz.ir
https://etelaresankhabar.ir
https://examplenews.ir
https://fardaalefba.ir
https://gisooyekhabar.ir
https://halohekayatha.ir
https://hashtadonoh.ir
https://hekayatfardayeemaaa.ir
https://honarmandkhabar.ir
https://istgaheshomareyek.ir
https://ketabkhoooon.ir
https://kimyagaaaar.ir
https://markazeakhbar.ir
https://masternewss.ir
https://mohamadrezasite.ir
https://morvarideasia.ir
https://mramins.ir
https://naserinews.ir
https://nasermr.ir
https://newsamins.ir
https://newsatropat.ir
https://newscenterals.ir
https://newsmineral.ir
https://newsouls.ir
https://newspishgamannn.ir
https://newssalam.ir
https://newsshans.ir
https://newsworlds.ir
https://parinews.ir
https://patris-music.ir
https://poshtibannews.ir
https://powernewss.ir
https://recordejadid.ir
https://salamnewws.ir
https://23ncfst.ir/
https://amiran-carpet.ir/
https://armanenergytec.ir/
https://blogenews.ir/
https://blogkhoon.ir/
https://bvfars.ir/
https://charsounews.ir/
https://chsnews.ir/
https://dezfil.ir/
https://dmwebmaster.ir/
https://dota2news.ir/
https://erfanhd.ir/
https://etminan110.ir/
https://faratarazkhabar.ir/
https://farsgardi20.ir/
https://footynews.ir/
https://goto98.ir/
https://ilyarkhabar.ir/
https://ir2khabar.ir/
https://iranalmanac.ir/
https://irandaryafest.ir/
https://khabarehaft.ir/
https://khabarontime.ir/
https://lolsms.ir/
https://maadgig.ir/
https://masoudtb.ir/
https://mp3news.ir/
https://music-ha.ir/
https://nakhlestankhabar.ir/
https://newcharge.ir/
https://news-links.ir/
https://news180.ir/
https://pimn.ir/
https://prmf.ir/
https://pvnews.ir/
https://rejawnews.ir/
https://sahab-co.ir/
https://samanbarg.ir/
https://semanews.ir/
https://shirinonews.ir/
https://soheilesonghor.ir/
https://tacity.ir/
https://taktanews.ir/
https://tarabaranmag.ir/
https://telegram-persian.ir/
https://tfcenter.ir/
https://trika.ir/
https://velninews.ir/
https://vidnaz.ir/
https://wajnews.ir/
https://your-news.ir/
https://zangannews.ir/
https://2016downloadnew.ir/
https://paxsolomusic.ir/
https://daryamedia.ir/
https://andikakhabar.ir/
https://seo-pbn.ir/
https://ghezelwich.ir
https://panaztebtabriz.ir
https://shayna-net.ir
https://kanooneslamshahr.ir
https://raynuts.ir
https://honare2.ir
https://itsama.ir
https://flingpet.ir
https://foreverpro.ir
https://fraeesi.ir
https://gkhabar.ir
https://18amlak.ir
https://pooyesh-khabar.ir
https://matsef.ir
https://photo-land.ir
https://tabarestan118.ir
https://disachain.ir
https://chikaapp.ir
https://mahestan18.ir
https://radyaabkala.ir
https://c-civil.ir
https://saeeed.ir
https://copytops.ir
https://modirsearch.ir
https://shz1music.ir
https://m-khosravi.ir
https://iranhayashi.ir
https://iranian-dress.ir
https://gigblog.ir
https://basitcg.ir
https://mashhadhekmat.ir
https://rahetamin.ir
https://radolyamani.ir
https://bnemati.ir
https://face-wood.ir
https://tourvare.ir
https://centertasisat.ir
https://bidarirafsanjan.ir
https://namahaa.ir
https://30pp.ir
https://script-tabadol-link.ir
https://simayesarbedar.ir
https://pakdashtiha.ir
https://rentacars.ir
https://2019movies.ir
https://ekar24.ir
https://saber-ramezani.ir
https://teb-saharsina.ir
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort GorabetRestbetVdcasinoKlasbahishtml nullednulled themesEnobahis GirişBetizm Girişgates of olympus oynaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaLevitraMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma Vodafone Mobil Ödeme Bozdurma