محتوای مقاله

کابل — یک شرکت افغان از طیف وسیعی از کامیون های کوچک و وانت های مسافربری پرده برداری کرده است که امیدوار است از یک بازار محلی که هنوز تحت سلطه مدل های ژاپنی دست دوم وارداتی از طریق دبی است، درخواست تجدید نظر کند.

این شرکت، امین نور، این خودروها را در مراسمی در کابل پایتخت ارائه کرد، یادآور این نکته است که در کشوری که با خشونت های ستیزه جویان و بی ثباتی سیاسی آغاز شده است، شرکت هایی هستند که برای ضربه زدن به یک طبقه متوسط کوچک اما در حال رشد سخت تلاش می کنند.

فراتر از چالش های امنیتی، شرکت ها نیز با مانع اضافه شده کاهش برق مواجه هستند که یک اتفاق منظم در سراسر افغانستان است.

مصطفی ماستور، وزیر اقتصاد در این مراسم به خبرگزاری رویترز گفت: «هزینه کلی بسیار ارزان تر از آن محصولاتی است که ما به افغانستان وارد می کنیم.»

برخی الکتریکی بودند و از باتری های قابل شارژ تغذیه می شدند، برخی دیگر توسط دیزل.

“ما اطمینان داریم که بازار افغانستان از این نوع محصولات استقبال خواهد کرد، نه تنها از شرکت امین نور بلکه تمام سرمایه گذاران دیگر در صورتی که بیایند و روی محصولات با کیفیت سرمایه گذاری کنند.”

در مجموع ۱۱ مدل مختلف وجود دارد که بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند. امین نور تا به امروز ۲۰۰ خودرو تولید کرده است.

برای مدیر شرکت احمد ضیا احمدیار، مرحله بعدی برای امین نور – که در کارخانه خود در ولایت ولایت بالخ در شمال افغانستان وسایل نقلیه تولید می کند- کاهش تعداد قطعاتی بود که نیاز به واردات داشت.

وی تصریح کرد: پس از سه سال توانستیم تا 80 درصد قطعات این خودروها را خودمان تولید کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما تولید بخش هایی از این خودروها است که هنوز از خارج از کشور وارد می کنیم، مانند موتور، تایر، و شیشه پنجره … در پنج یا ده سال آینده.” (گزارش حامد فرزاد؛ ویرایش توسط الکساندرا هادسون و مایک کولت-وایت)

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im